CSI IGNITION – elektronisk tænding

Moderne teknologi i klassisk indpakning.
Fås til MG, Healey, Triumph, Mini, Jaguar m.fl.

“Moderne teknologi i originale strømfordelerhuse”
CLASSIC SPORT IGNITION
CSI, Classic Sport Ignition er en fuldstændig elektronisk strømfordeler. Ved at erstatte mekanisk forskydningstid med elektronik. Der er 16 forprogrammerede kurver til at vælge imellem, således at bilen altid har den korrekte tændingstid, uanset hvor mange omdrejninger motoren kører på. Leveres med standartindstilling.
Tilsætningsstoffer i benzinen har drastisk ændret egenskaberne i moderne benzin, som ikke svarer til fabriksindstillingerne på din bil. Vores programmering har taget højde for det. Det garanterer en optimal forbrænding, som resulterer i, at din motor vil fungere bedre ved alle omdrejninger. På grund af den stærkere gnist og præcise timing, starter motoren lettere og kører mere regelmæssigt, når den er i tomgang. Du kan få kraft og drejningsmoment ved at vælge mellem de forskellige kurver.

Der er ikke mere vedligeholdelse, fordi; platiner, mekanisk avancering og vakuummekanisme er blevet erstattet af moderne elektronik. Tolerancer i timingen er nu et lævn fra fortiden. Elektronikken er helt integreret i et strømfordelerhus, der er en kopi af originalen. Når fordelerdækslet er monteret, er der ingen synlig forskel.

AFPRØVET HØJ KVALITET
Classic Sport Ignition er udviklet til klassiske biler samt race og rallysport og har vist sig alsidighed i Monte Carlo Rally Historic, Wintertrail, Tulpenrally, Carrera Copacabana og Amsterdam-Beijing blandt andre.
Classic Sport Ignition kan meget nemt justeres men leveres med en grundindstilling til en standart motor. Der er ikke behov for at adskille strømfordelern. Alt du skal gøre er at åbne fordelerdækslet og med en lille skruetrækker vælge en af de seksten kurver. En blinkende LED viser hvilken kurve du har valgt.

 

Ring på 21 24 28 48 og bestil den elektroniske tænding der passer til din bil!

Vi har dag-til-dag levering!

 

Gå direkte til dit bilmærke:
MG
Austin Healey
Rover
Jaguar

Dansk montagevejledning

MG MGA 1500 / 1600 (4 cyl.), 23D4, positiv

Pris: 2650,-

MG MGA 1500 / 1600 (4 cyl.), 23D4, negativ

Pris: 2650,-

MG MGA 1500 / 1600 (4 cyl.), 25D4, positiv

Pris: 2650,-

MG MGA 1500 / 1600 (4 cyl.), 25D4, negativ

Pris: 2650,-

MG A Twincam:

MG-A Twin-Cam, Uden vacuum, positiv (23D4 med fjernbetjening)

Pris: 3995,-

MG-A Twin-Cam, Uden vacuum, negativ (23D4 med fjernbetjening)

Pris: 3995,-

MG-B (1974 og nyere) Lucas 43D4, 4 cyl.), uden vakuum (43D4)

Pris: 2650,-

MG-B (1974 og nyere) Lucas 45D4, 4 cyl., med vakuum (45D4)

Pris: 2650,-

MG-B (t/m 1973 Lucas 25D4, 4 cyl.), med vakuum (25D4) 

Pris: 2650,-

MG-B (t/m 1973 Lucas 25D4, 4 cyl.), uden vakuum (25D4)

Pris: 2650,-

MG-B (t/m 1973 Lucas 23D4, 4 cyl.), uden vakuum (23D4)

Pris: 2650,-

MG-B (t/m 1973 Lucas 25D4, 4 cyl.) med vakuum (25D4)

Pris: 2650,-

MG-C (6 cyl.), med vakuum (25D6)

Pris: 2875,-

MG-C (6 cyl.), uden vakuum (23D6)

Pris: 2875,-

MG-T serie TC, TD, TF (4 cyl.), uden vakuum (23D4 modificeret)

Pris: 2975,-

MG-T serie TC, TD, TF (4 cyl.), uden vakuum (23D4 modificeret)

Pris: 2975,-

MG-B GT V8 (8 cyl.), med vakuum (35D8 Pre SD1)

Pris: 4225,-

MG MIDGET:

MG Midget MK 4 /Spitfire 1500cc (4 cyl.), med vakuum (45D4)

Pris: 2650,-

MG Midget MK 4 /Spitfire 1500cc (4 cyl.), uden vakuum (43D4)

Pris: 2650,-

MG Midget MK 1,2,3 (4 cyl.), uden vakuum (23D4)

Pris: 2650,-

MG Midget MK 1,2,3 (4 cyl.), uden vakuum (23D4)

Pris: 2650,-

MG Midget MK 1,2,3 (4 cyl.), med vakuum (25D4)

Pris: 2650,-

MG Midget MK 1,2,3 (4 cyl.), med vakuum (25D4)

Pris: 2650,-

AUSTIN HEALEY:

AH 100/6 BN4, BN6 (6 cylinder), med vacuum, forbedret tætningspakning (25D6)

Pris: 2875,-

8AH 100/6 BN4, BN6 (6 cylinder), uden vacuum, forbedret tætningspakning (23D6)

Pris: 2875,-

77AH 100/6 BN4, BN6 (6 cylinder), uden vacuum, med forbedret tætningspakning (23D6)

Pris: 2875,-

AH 100/6 BN4, BN6 (6 cylinder), med vacuum, med forbedret tætningspakning (25D6)

Pris: 2875,-

Rover V8 SD1 na 1976 (8 Cilinder), Minus masse, med vacuum (35D8)

Pris: 4225,-

Rover V8 Pre SD1 tot 1976 (8 Cylinder), Med masse, med vacuum (35D8)

Pris: 4225,-

Jaguar 6 cylinder 2,4 3,8 4,2 XK, Med masse, uden vacuum (23D6)

Pris: 2875,-

Jaguar 6 cylinder 2,4 3,8 4,2 XK, Med masse, med vacuum (25D6)

Pris: 2875,-

Jaguar 6 cilinder 2,4 3,8 4,2 XK, Med masse, med vacuum (25D6)

Pris: 2875,-

Jaguar 6 cylinder 2,4 3,8 4,2 XK, Med masse, uden vacuum (23D6)

Pris: 2875,-

CLASSIC SPORT IGNITION giver dig flere muligheder med
TRE VERSIONER CSI

Optimeret:
Velegnet til standard- og let tunede motorer med vakuumforskydningsenhed. Vi leverer en tænding, hvor vi udover standardkurverne også har forskellige afstemte kurver til dit køretøj, programmeret af vores specialister. Ved programmeringen af ​​disse kurver har vi også taget højde for de mest almindelige modifikationer af cylinderhoveder, kamaksler og karburatorer.

Tunet:
Velegnet til motorer uden støvforsyningsenhed. Med denne implementering kan du ofte opnå bedre drejningsmoment og effektresultater, fordi det ikke er sandsynligt, at der udsættes for detonation under partiel belastning, da der ikke er nogen vakuumfremmende enhed. Denne tænding er specielt velegnet til de mere tunede motorer med for eksempel en Weber-karburator.

Brugerdefinerede:
Til ægte specialister tilbyder vi en tænding med totalt frit valg når det gælder valg af de 16 programmerede kurver. Ved hjælp af vores specielle program vælger du mellem seksten kurver, hvis det ønskes også med omdrejningsbegrænser. Specialisterne hos CSI laver brugerdefinerede programkurver i tændingen. Dette giver dig mulighed for at få mest muligt ud af din bil. Denne metode er specielt velegnet til ekstraordinære biler og biler med brugerdefinerede motorer, hvor der blev foretaget effektændringer på karburatorerne, cylinderhovedet og knastakslen. Som ekstra kan du indstille en omdrejningsbegrænser. Vi tilbyder også en mulighed med en switch på dit dashboard, som giver dig mulighed for at vælge mellem de forskellige kurver under kørsel. Blandt andet meget velegnet til langdistance rally, med forskellige brændstofegenskaber.